Novinky a aktuality > Probíhají jednání o obnovení výroby Blaníku v Kunovicích
Novinky a aktuality

>> Probíhají jednání o obnovení výroby Blaníku v Kunovicích

Společnost Aircraft Industries, a.s. našla cestu jak zachránit a obnovit tento legendární projekt a firmě Blanik Limited, dceřiné společnosti firmy S7 Engineering realizující údržbu letounů západní výroby v Rusku, prodala typový certifikát ke všem typům celokovových kluzáků dříve vyráběných ve společnosti LET Kunovice (dnešní společnosti Aircraft Industries, a.s.). Firma S7 Engineering se tak stala majitelem technické dokumentace k těmto kluzákům a pro nově vyrobená letadla je schopna zajistit uplatnění na trhu. Společnost Aircraft Industries, a.s. i po změně vlastníka typového certifikátu nadále zabezpečuje požadavky na zajištění letové způsobilosti výše uvedených kluzáků a tedy pro společnost S7 Engineering vykonává veškeré činnosti spadající do působnosti certifikované projekční organizace (DOA – Design Organization Approval) na základě smlouvy o spolupráci.

 

V současné době probíhají se společností S7 Engineering jednání o kooperační výrobě L-23 právě v kunovickém závodě na Moravě.  Definitivní rozhodnutí o umístění výroby tohoto kluzáku bude potvrzeno po celém vyhodnocení investičního projektu firmou S7 Engineering, které ukáže, zda je obnovení výroby L-23 ve společnosti Aircraft Industries, a.s. pro majitele typového certifikátu výhodnou a efektivní volbou.

 

Obnovení výroby L-23 v Kunovicích potěší nejen nové zákazníky (letecké školy, sportovní piloty a fanoušky letectví), ale bude přínosem i pro místní region vzhledem k potřebě dalších pracovních sil, jejichž počet je odhadován na několik desítek lidí. Jednalo by se o velmi náročnou kooperační zakázku vyžadující specializovaný kvalifikovaný personál. Letecká továrna již přijala nového manažera pro tento projekt, který bude veškeré práce související s kluzákem Blaník ve firmě koordinovat.

 

    L-23 Super Blaník je dvoumístný celokovovýkluzák,

    který je určen především pro základní pilotní výcvik 

    včetně nácviku vyšší pilotáže. V kunovickém závodě

    se sériově vyráběl od roku 1989 s celkovým počtem

    přibližně 300 vyrobených letadel. Jeho výroba  byla 

    ukončena  v  roce 2006.   Ve   společnosti   Aircraft 

    Industries, a.s.  dosud  nepřetržitě probíhá   výroba 

    náhradních dílů pro tento kluzák a společnost nadále

    poskytuje technickou podporu provozovaným 

    kluzákům.