L 410


Obecná charakteristika

Letouny řady L 410 jsou turbovrtulové, celokovové hornoplošníky, které vynikají svou spolehlivostí, bezpečností a schopností provozu v extrémních klimatických podmínkách. Jsou provozovány ve více než 60 zemích, na pěti kontinentech světa, přičemž největší část byla dodána do Ruska a dále pak do Afriky, Jihovýchodní Asie, Jižní Ameriky a do Evropy. Od roku 1969 bylo vyrobeno více než 1 200 kusů.

Letouny L 410 slouží pro civilní účely jak provozovatelům komerční letecké dopravy, tak i vládním agenturám, armádě (jako civilní letoun) nebo aeroklubům po celém světě. Letoun je víceúčelový a je vyráběn v mnoha variantách. Letouny L 410 představují ideální spojení prvotřídních technických parametrů a ekonomického provozu pro přepravu cestujících a nákladu na krátké a středně dlouhé vzdálenosti.


  • Schopnost vzletu a přistání na krátkých nezpevněných drahách (STOL)
  • Nízké náklady na provoz a údržbu
  • Výborný výkon ve vysokých teplotách a vysokých nadmořských výškách
  • Schopnost provozu v extrémních klimatických podmínkách (od -50°C do +50°C)
  • Variabilita vybavení s možností instalace speciálních výměnných sad
  • Velký nákladový prostor
  • Bezpečnost provozu
  • Nejprostornější kabina pro cestující ve své kategorii
  • L 410 UVP-E20


    endurance
    speed
    pax

    uvp

    Verze L 410 UVP-E20 se začala vyrábět koncem osmdesátých let. Od té doby bylo vyrobeno téměř 200 letounů této modifikace, které létají ve více než třiceti zemích po celém světe. Letoun UVP-E20 je nejdéle vyráběnou verzí L 410, která i v současnosti vyhovuje požadavkům zákazníků a je dodávána do celého světa.

    Letoun je certifikován v kategorii dopravních letounů dle EASA (CS-23), FAA (Part 23), FATA (AP-23), EA-9401 (Brazílie), AV-9703 (Argentina), A-B46-04/16 (Chile), 727-2006-MTC/12.04 (Peru), PRE-GGSA-GCO-2934-2015 (Venezuela), 1-99 (Kuba), 5-22/2011-AED (Indiе), 136/2013 (Nepál), 5VT9800015 (Filipí­ny), A048 (Indonésie), EASA.A.026 (Jihoafrická Republika), 1680 DACM/SDTA/AIR/08 (Alžírskо), CAA - VTC - 125 (Tchaj-wan), TC EASA.A.026 (Turecko).


    cockpit
    interior
    air

    TECHNICKÉ SPECIFIKACE


    Výkon


    Cestovní rychlost 405 km/h 219 KTAS
    Dolet* 1 500 km 810 NM
    Výdrž* 5,1 h 306 min
    Max. provozní výška 4 200 m 14 000 ft
    Dostup s jedním nepracujícím motorem 4 755 m 15 600 ft
    Max. dostup 8 382 m 27 500 ft

    * 45 minut rezerva

    Rychlost stoupání S/L oba motory 8,5 m/s 1 673 fpm
    Rychlost stoupání S/L jeden motor 1,8 m/s 354 fpm
    Požadovaná délka vzletu (TODR) 510 m 1 673 ft
    Požadovaná délka přistání (LDR) 500 m 1 604 ft

    Hmotnost a rozměry


    L410
    L410
    L410
    L410

    Objem kabiny 17,9 m3 632 ft3
    Dveře pro cestující 0,8 x 1,46 m 2,6 x 4,8 ft
    Nákladní dveře 1,25 x 1,46 m 4,1 x 4,8 ft
    Rozestup sedadel 0,76 m 2,493 ft
    Objem zavazadlového prostoru 1,47 m3 51,9 ft3
    Max. vzletová hmotnost 6 600 kg 14 550 lb
    Max. přistávací hmotnost 6 400 kg 14 109 lb
    Max. hmotnost bez paliva 6 000 kg 13 228 lb
    Max. platící zatížení 1 800 kg 3 968 lb
    Max. využitelné množství paliva 1 300 kg 2 866 lb

    Pohonná jednotka



    Vrtule


    Model GE H80-200
    Výrobce GE Aviation Czech s.r.o
    Vzletový výkon 597 kW 800 SHP
    TBO 3 600 FH 6 600 FC
    Suchá váha 201 kg 447 lb
    Model AV-725
    Výrobce Avia Propeller s.r.o., Czech Republic
    Otáčky 1 950 RPM
    TBO 3 600 FH 6 600 FC
    Váha 88 kg 207 lb

    VERZE LETOUNU







    KONTAKT
    +420 572 816 111

    sales@let.cz