L 410


Obecná charakteristika

Letouny řady L 410 jsou turbovrtulové, celokovové hornoplošníky, které vynikají svou spolehlivostí, bezpečností a schopností provozu v extrémních klimatických podmínkách. Jsou provozovány ve více než 60 zemích, na pěti kontinentech světa, přičemž největší část byla dodána do Ruska a dále pak do Afriky, Jihovýchodní Asie, Jižní Ameriky a do Evropy. Od roku 1969 bylo vyrobeno více než 1 200 kusů.

Letouny L 410 slouží pro civilní účely jak provozovatelům komerční letecké dopravy, tak i vládním agenturám, armádě (jako civilní letoun) nebo aeroklubům po celém světě. Letoun je víceúčelový a je vyráběn v mnoha variantách. Letouny L 410 představují ideální spojení prvotřídních technických parametrů a ekonomického provozu pro přepravu cestujících a nákladu na krátké a středně dlouhé vzdálenosti.


  • Schopnost vzletu a přistání na krátkých nezpevněných drahách (STOL)
  • Nízké náklady na provoz a údržbu
  • Výborný výkon ve vysokých teplotách a vysokých nadmořských výškách
  • Schopnost provozu v extrémních klimatických podmínkách (od -50°C do +50°C)
  • Variabilita vybavení s možností instalace speciálních výměnných sad
  • Velký nákladový prostor
  • Bezpečnost provozu
  • Nejprostornější kabina pro cestující ve své kategorii
  • L 410 NG


    endurance
    speed
    pax


    L 410 NG je nejnovější verze letounů řady L 410. Vývoj letounu byl spuštěn v roce 2010 v rámci projektu MOSTA a jeho sériová výroba byla zahájena v roce 2018. Inovovaný letoun nabízí vylepšené letové parametry a provozní charakteristiky, modernější technologie a inovovanou avioniku.

    Nová konstrukce křídla s integrální palivovou nádrží má větší objem, a proto umožňuje podstatně delší dolet a vytrvalost. Zásadní je rovněž zvýšení MTOW a užitečného zatížení (payload), díky kterému přepraví o 500 kg více nákladu. Zavazadlový prostor byl zvětšen dvojnásobně, s čímž souvisí prodloužení nosové části letounu. Výkonnější pohonná jednotka GE H85-200 a vrtule AV 725.

    Implementací těchto zásadních změn provozovatel získá letoun s vylepšenými parametry a užitnými vlastnostmi jako je například zvýšení cestovní rychlosti a zlepšení výkonu motorů v teplých a vysokohorských podmínkách. Použitím filosofie „Damage Tolerance“ je podstatně zvýšena životnost letounu. V pilotní kabině je zabudován „Glass Cockpit“ Garmin 3000.

    Tento letoun je typově certifikován leteckými úřady pro: EU (EASA), USA (FAA), Ruská Federace (FATA).

    AircraftIndustries L 410 NG

    cockpit Aircraft Industries L 410 NG
    interior Aircraft Industries L 410 NG
    Air Aircraft Industries L 410 NG

    TECHNICKÉ SPECIFIKACE


    Výkon


    Cestovní rychlost 417 km/h 225 KTAS
    Dolet* 2 570 km 1 387 NM
    Výdrž* 10,5 h 630 min
    Max. provozní výška 6 100 m 20 000 ft
    Dostup s jedním nepracujícím motorem 3 900 m 12 800 ft
    Max. dostup 8 230 m 27 000 ft

    * 45 minut rezerva s přídavnými nádržemi

    Rychlost stoupání S/L oba motory 8,5 m/s 1 673 fpm
    Rychlost stoupání S/L jeden motor 1,7 m/s 335 fpm
    Požadovaná délka vzletu (TODR) 590 m 1 936 ft
    Požadovaná délka přistání (LDR) 600 m 1 969 ft

    Hmotnost a rozměry


    L410
    L410
    L410
    L410

    Objem kabiny 17,9 m3 632 ft3
    Dveře pro cestující 0,8 x 1,46 m 2,6 x 4,8 ft
    Nákladní dveře 1,25 x 1,46 m 4,1 x 4,8 ft
    Rozteč sedadel 0,76 m 30 in
    Objem zavazadlového prostoru 2,98 m3 105,5 ft3
    Max. vzletová hmotnost 7 000 kg 15 432 lb
    Max. přistávací hmotnost 6 800 kg 14 991 lb
    Max. hmotnost bez paliva 6 600 kg 14 660 lb
    Max. platící zatížení 2 300 kg 5 060 lb
    Max. využitelné množství paliva 2 254 kg 4 969 lb

    Pohonná jednotka



    Vrtule


    Model GE H85-200
    Výrobce GE Aviation Czech s.r.o
    Vzletový výkon 634 kW 850 SHP
    TBO 3 600 FH 6 600 FC
    Suchá váha 201 kg 447 lb
    Model AV-725
    Výrobce Avia Propeller s.r.o., Czech Republic
    Otáčky 1 950 RPM
    TBO 3 600 FH 6 600 FC
    Váha 88 kg 207 lb

    VERZE LETOUNU







    KONTAKT
    +420 572 816 111

    sales@let.cz